Det var efter att Avpixlat skrivit om att de unga tjejerna bakom Sveriges två största bloggar uttryckt sig politiskt inkorrekt som ilskan började blossa upp rejält på Södermalm.
Den ena av dem, Kissie, uppmärksammade att Sveriges slappa hälsokrav på nyanlända leder till att antalet fall av hiv i Sverige ökar. 19-åriga Paow skrev å sin sidan ett inlägg där hon kritiserade mediernas vinkling i turerna kring sverigedemokraten Eric Almqvist.
Då beslutade sig Dagens Medias reporter Dante Thomsen för att ringa runt till tjejernas annonsörer för att "informera" dem om att de sponsrar sidor som innehåller "rasism".
Av rädsla för att bli uthängda i media tar företagen Comviq och Vattenfall kraftigt avstånd från de unga modebloggerskorna när den 27-årige journalisten ringer upp.
Jag kände faktiskt inte till det här, men det är så klart jäkligt trist. Särskilt om vi får reaktioner från kunder eller annat håll. Jag blir bara så upprörd, säger Lotta Onajin, marknadschef på en av Paows största annonsörer Comviq till dagensmedia.se, och passar på att bedyra att Comviq är "ett varumärke som hyllar olikhet".