Annonsören försvarade sig med att varumärket heter Dr. Zipe och att idén bygger på en stab runt en läkare med namnet Dr.Zipe.
"Det är en fiktiv värld med ett institut där det jobbar sjuksystrar, vakter, healers, psykologer, trädgårdsmästare med flera. Det finns patienter som är besatta av att bära just skidglasögonen dygnet runt. Så även sjuksystrarna, som naturligtvis jobbar vid sidan av Dr. Zipe", skrev bolaget i sitt svar på anmälan.
Bolaget sade att reklamen knappast var sexistisk och att det finns en koppling till produkten.
Men den kvinnliga juristen Elisabeth Trotzig på Reklamombudsmannen är av en annan uppattning.
"Reklamombudsmannen finner att det inte finns någon koppling med en kvinna klädd i stay-ups och kort, blank klänning och den marknadsförda produkten skidglasögon. Genom kläderna framställs hon som ett rent sexobjekt och reklamen får därför anses kränkande för kvinnor i allmänhet", skriver hon i beslutet och hänvisar till Internationella Handelskammarens krav på politisk korrekthet i reklam och marknadskommunikation.