Sverigedemokraterna dominerar totalt när det kommer till att engagera i sociala medier.
Partiet har totalt 1,65 miljoner interaktioner (likes, kommentarer och delningar) bara i år.
I jämförelse med övriga partier är detta en jordskredsseger.
Närmast efter SD kommer Vänsterpartiet med 586.000 interaktioner, och därefter Socialdemokraterna med 549.000 interaktioner. Moderaterna ligger på 347.000.
De riksdagspartier som riskerar att åka ur riksdagen är också de som har lägst engagemang i sociala medier.
Miljöpartiet har 69.800 interaktioner hittills i år, Kristdemokraterna 94.400 och Liberalerna 276.000.
– Det är inte förvånande. Andra partier har haft bra relationer till etablerade medier och prioriterat dem. SD har byggt upp en stark infrastruktur på nätet. Ger du kärlek till en kanal så får du kärlek tillbaka, säger André Assarsson, moderat-märkt konsult på pr-byrån Miltton Labs, till Aftonbladet.