Klimat och så kallad högerpopulism står i fokus när Centerpartiet nu lanserar sin kampanj inför EU-valet.
Man fortsätter alltså på samma spår som inför det svenska riksdagsvalet förra året, där man också tragglade på om "värderingar".
Nationalistiska partier är nämligen ett av de "stora hoten" mot Europa, anser man.
Centerpartiet ska nu bland annat arbeta för att EU inrättar en gemensam invandringspolitik bland medlemsländerna.
Partiet säger sig också vilja se "tuffare miljökrav" i hela Europa och fler så kallade klimatsmarta lösningar, samtidigt som man ska driva på i EU för en "sund och säker" mat.
– Vi vill lyfta fram möjligheterna med EU-samarbetet. Vi behöver ett politiskt ledarskap i EU som visar att liberal demokrati, marknadsekonomi och mänskliga rättigheter är vägen framåt. Vår kampanj lyfter fram de stora utmaningarna såsom allvarsamma klimatförändringar och växande högerpopulistiska krafter. Där är Centerpartiet beredda att ta ansvar, säger Centerpartiets partisekreterare Michael Arthursson i ett uttalande.
– Sverige är ett litet land men vi kan påverka stort, bland annat genom vårt medlemskap i EU. Och det behövs – nu mer än någonsin.
Kampanjbudgeten uppges ligga på 30–35 miljoner kronor.
"Centerpartiet tror på ett bättre EU där Sverige kan vara med och påverka i de stora frågorna. Vi är en liberal kraft för medmänsklighet och mot högerpopulism, med en ansvarstagande miljö- och klimatpolitik, som samtidigt ser till att EU fokuserar på rätt saker", skriver man i ett pressmeddelande.
På valaffischerna står det bland annat "Vår kamp mot högerpopulism behövs i Europa" och "Medmänsklighet för Europa framåt". Affischnamnen är partiledaren Annie Lööf samt partiets nuvarande EU-parlamentariker, Fredrick Federley.