Det är Facebook som nu avbrutit en annonskampanj för Donald Trump.
Annonserna riktade sig mot den "farliga vänsterextrema pöbeln" och innehöll även en uppochnedvänd triangel.
Amerikanska Expo, ADL. hävdat att triangeln är identisk med den som Hitlertyskland använde för att klassificera politiska fångar i koncentrationsläger.
– Vi har tagit bort dessa inlägg och annonser för att de bryter mot vår policy mot organiserat hat. Vår policy tillåter inte användandet av förbjudna hatgruppers symboler som identifierar politiska fångar utan ett sammanhang som fördömer eller diskuterar symbolen, säger Andy Stone, talesman på Facebook, till CNN.
Trumps kampanj försvarar sig med att det är AFA som använder den uppochnedvända triangeln.
I sociala medier har många reagerat på händelsen.
"Den används också av vissa antifa- och vänstergrupper som har antagit symbolen, vilket är vad annonserna hänvisar till. Facebook ignorerar detta sammanhang för att driva ett särskilt ohederligt narrativ om att Trump-kampanjen använder den som stöd för nazismen", skriver alternativjournalisten Andy Ngo på Twitter.