Drudge Report hade 1,5 miljarder sidvisningar i juli, vilket innebär ett nytt rekord. Förklaringen är sannolikt att nyhetskonsumenter sökt sig om efter alternativa perspektiv i samband med stora nyhetshändelser som partikonventen i USA och terrordåden i Europa.
MSN knep förstaplatsen bland mediebolagen med knappt 2 miljarder sidvisningar.
Drudge Report startade år 1996 som ett nyhetsbrev med Hollyoowdskvaller som gavs ut av det tillbakadragna mediala geniet Matt Drudge. Affärsidén är enkel: Att posta länkar med fyndiga rubriker till intressanta nyhetsartiklar i andra medier.
Sajten, som idag drivs av Matt Drudge själv med hjälp av Charles Hurt, var bland annat först med att rapportera om Lewinski-skandalen i januari 1998 efter att Newsweek inte velat ta i storyn.
Hadas Gold på Politico noterar att besöksrekordet kom trots att vissa uttryckt missnöje med Drudge Reports öppna stöd för presidentkandidaten Donald Trump.