SD-kampanjen i tunnelbanan
SD-reklam.

SD:s PR-chef nöjd med kampanjen

Publicerad 5 augusti 2015 kl 00.44

Politik. Sverigedemokraternas PR-chef Joakim Wallerstein säger till Fria Tider att han är nöjd med reklamkampanjen vid Östermalms tunnelbanestation.

Dela artikeln

När reklamen sattes upp natten till måndagen hade man dock lyckats stava fel på "government" och istället skrivit "goverment". Till en början spekulerades det i att felet var avsiktligt för att ge reklamkampanjen större uppmärksamhet, men att det skulle ha varit medvetet är något som Wallerstein förnekar.

– Nej, det var det inte, säger han till Fria Tider.

Han berättar att man, kanske inte minst på grund av stavfelet, fått en enormt stor uppmärksamhet för kampanjen och att både SVT och flera tidningar uppmärksammat den.

Natten till tisdagen byttes den felstavade reklamen ut mot en rättstavad och under tisdagskvällen revs sedan hela reklamen ned av en uppretad vänsterextrem mobb.


Nyheter från förstasidan

Ekonominyheter

Oro för kinesisk AI får börsen att rasa

Doldisen Deepseek skakar om tech-världen.. Överträffar USA-jättarnas bästa AI-system i oberoende tester.0 

Antiwar.com

Utrikespolitiska nyheter med fokus på icke-interventionism.

Senaste huvudledare

Pratar om fred – men hur blir det? Utrikespolitiskt är Le Pens parti ett oprövat kort.0 

Han var Jean-Marie Le Pen. Jonas De Geer minns mannen som aldrig vek ned sig för det globala.0 

Vetenskap

Religiösa svenskar lika snåla som vanligt. Studie: Tro påverkar inte generositet.0 

Kultur

Svenskar litar allt mer på varandra. "Tilliten mellan människor i Sverige är anmärkningsvärt stabil över tid."0 

"Barntorped" bland årets nyord. Drakdrönare, ankkurva och många andra dystra nya begrepp.0