SD-kampanjen i tunnelbanan
SD-reklam.

SD:s PR-chef nöjd med kampanjen

Publicerad 5 augusti 2015 kl 00.44

Politik. Sverigedemokraternas PR-chef Joakim Wallerstein säger till Fria Tider att han är nöjd med reklamkampanjen vid Östermalms tunnelbanestation.

Dela artikeln

När reklamen sattes upp natten till måndagen hade man dock lyckats stava fel på "government" och istället skrivit "goverment". Till en början spekulerades det i att felet var avsiktligt för att ge reklamkampanjen större uppmärksamhet, men att det skulle ha varit medvetet är något som Wallerstein förnekar.

– Nej, det var det inte, säger han till Fria Tider.

Han berättar att man, kanske inte minst på grund av stavfelet, fått en enormt stor uppmärksamhet för kampanjen och att både SVT och flera tidningar uppmärksammat den.

Natten till tisdagen byttes den felstavade reklamen ut mot en rättstavad och under tisdagskvällen revs sedan hela reklamen ned av en uppretad vänsterextrem mobb.


Great Reset

Varning för starka bilder! Ena kvinnan går till attack – men offret ger tillbaka med samma mynt.0 Plus

Nyheter från förstasidan

Så ska Ukraina bli en amerikansk "koloni"

Läckt kontrakt visar planerna på att plundra landet. USA planerar lägga beslag på det mesta av värde som finns kvar i Ukraina.0 

Ekonominyheter

Sveriges statsskuld över tusen miljarder

Nya siffrorna.. Ökade med 124 miljarder kronor – på ett år.0 

Antiwar.com

Utrikespolitiska nyheter med fokus på icke-interventionism.

Senaste huvudledare

Vetenskap

Födda under pandemin drabbas mer sällan av astma. Skyddades mot luftvägsinfektioner i tidiga år.0 

Forskarlarmet: AI:n kan redan klona sig själv. Vi kan redan ha passerat ödesmättade "röda linjen".0 Plus

Kultur

Svenskar litar allt mer på varandra. "Tilliten mellan människor i Sverige är anmärkningsvärt stabil över tid."0 

"Barntorped" bland årets nyord. Drakdrönare, ankkurva och många andra dystra nya begrepp.0