SD-kampanjen i tunnelbanan

SD-kampanjen värd 52 miljoner

Publicerad 11 augusti 2015 kl 15.03

Inrikes. Sverigedemokraterna fick rejäl valuta för pengarna partiet betalade för sin annonskampanj på Östermalmstorgs tunnelbanestation – tack vare de våldsamma reaktionerna från journalister och vänsterextremister.

Dela artikeln

Enligt analysföretaget Meltwater motsvarar det sammanlagda PR-värdet för anti-tiggerikampanjen hela 52 miljoner kronor. 

På en vecka gav annonserna upphov till 1.142 redaktionella artiklar och 3.619 inlägg i sociala medier, skriver Dagens Media.

SD:s kampanj mot organiserat tiggeri på Östermalmstorgs tunnelbanestation drog igång förra måndagen och förstördes redan samma kväll av en vänsterextrem mobb. SL beslutade då att de annonser som var uppsatta över rulltrapporna inte skulle sättas upp igen, eftersom vänsterextremisterna riskerade att skada sig när de rev ner dem.


Nyheter från förstasidan

Ekonominyheter

Solcellsbranschen kraschar – minst 197 bolag i konkurs

"Det är helt dött".. Högre räntor och billigare el har kraschat den gröna festen.0 

Antiwar.com

Utrikespolitiska nyheter med fokus på icke-interventionism.

Senaste huvudledare

Här får han plötsligt nog av PK-propagandan. "En vän till mig betalar numera beskyddarpengar för att sonen inte ska bli attackerad på väg till skolan."0 Plus

Vetenskap

Apmänniskan Lucy får ansiktslyft – så såg hon ut. Levde för 3,2 miljoner år sedan. 0 

Okända gifter upptäckta i svenskars blod. SPA:er i höga nivåer – hos samtliga undersökta bloddonatorer.0 

Kultur

Festival bjuder in Yasin – då drar kommunen in stödet. Brännbollsyran går miste om 450.000 kronor efter bokningen.0 

Här är "Pärlan" – årets fulaste nybygge – i all sin prakt. "Gråsuggan" sopade mattan med rivalerna på Kasper Kalkon-galan.0