SD-kampanjen i tunnelbanan
SD-reklam.

SD:s PR-chef nöjd med kampanjen

Publicerad 5 augusti 2015 kl 00.44

Politik. Sverigedemokraternas PR-chef Joakim Wallerstein säger till Fria Tider att han är nöjd med reklamkampanjen vid Östermalms tunnelbanestation.

Dela artikeln

När reklamen sattes upp natten till måndagen hade man dock lyckats stava fel på "government" och istället skrivit "goverment". Till en början spekulerades det i att felet var avsiktligt för att ge reklamkampanjen större uppmärksamhet, men att det skulle ha varit medvetet är något som Wallerstein förnekar.

– Nej, det var det inte, säger han till Fria Tider.

Han berättar att man, kanske inte minst på grund av stavfelet, fått en enormt stor uppmärksamhet för kampanjen och att både SVT och flera tidningar uppmärksammat den.

Natten till tisdagen byttes den felstavade reklamen ut mot en rättstavad och under tisdagskvällen revs sedan hela reklamen ned av en uppretad vänsterextrem mobb.


"Hahah hennes huvud skadades". Så reagerar invandraren efter kritiserade knuffen i ryggen.0 Plus

Shoppar 70 tums-TV. Nu växer frågorna om Malmös hantering av socialbidrag.0 Plus

Nyheter från förstasidan

Antiwar.com

Utrikespolitiska nyheter med fokus på icke-interventionism.

Senaste huvudledare

Pratar om fred – men hur blir det? Utrikespolitiskt är Le Pens parti ett oprövat kort.0 

Spektakulära nya fyndet. Nu ifrågasätts SVT-bilden av hur de allra första svenskarna såg ut.0 Plus

Vetenskap

Födda under pandemin drabbas mer sällan av astma. Skyddades mot luftvägsinfektioner i tidiga år.0 

Forskarlarmet: AI:n kan redan klona sig själv. Vi kan redan ha passerat ödesmättade "röda linjen".0 Plus

Kultur

Svenskar litar allt mer på varandra. "Tilliten mellan människor i Sverige är anmärkningsvärt stabil över tid."0 

"Barntorped" bland årets nyord. Drakdrönare, ankkurva och många andra dystra nya begrepp.0