I den anmälda reklamen visades FKA Twigs, 35, i en stående pose med en oknäppt skjorta.
Enligt en anmälan är reklamen sexistisk mot kvinnor då "fokus är på kvinnans nakna kropp och inte på plagget som marknadsförs".
Calvin Klein försvarade annonsen med att FKA Twigs roll som artist inte bara innefattar hennes sång utan även dans och "hon använder sin kropp som ett instrument för att förmedla sin konst".
"Då annonsören vill framhäva FKA Twigs styrka, självkänsla och konstnärskap blir det naturligt att inkludera hennes kropp i reklamen. Avsikten har inte varit att framställa FKA Twigs i utmanande poser som anspelar på sex", hävdade Calvin Klein i en skrivelse till Reklamombudsmannen.
Reklamombudsmannen gjorde dock en annan bedömning.
"Nämnden finner att kvinnan, genom sin klädsel, framställs som ett sexobjekt. Framställningen av kvinnan, som inte bär underkläder, saknar koppling till den marknadsförda produkten som är annonsörens underkläder. Nämnden finner mot den bakgrunden att reklamen framställer kvinnan på ett sätt som är nedvärderande för kvinnor i allmänhet", skrev Reklamombudsmannen i sitt fällande beslut.