Av Widar Nord den 12 oktober 2015 kl 17.57
Sedan den 21 september har Microsoft Live blockerat mejl från Fria Tider i sina e-postservrar, vilket bland annat påverkar kunder med Hotmail, Outlook och Live.
Vi har nu lyckats få blockeringen av vår e-postserver hävd efter kontakter med Microsoft. Vad problemet berodde på är något oklart då servern endast används av oss och vi givetvis aldrig har skickat skräppost. Vi är heller inte svartlistade i några av nätets stora skräppostlistor såsom SpamHouse.
Sedan spärren hävdes i början av oktober jobbar vi med att åter skicka ut svar på e-postmeddelanden som har gått förlorade. Tyvärr upptäckte vi felet sent vilket gör att mycket e-post försvunnit. Ett stort arbete återstår och vi vill därför be om ursäkt till er som hört av er för länge sedan men fortfarande inte fått svar.
I kundserviceärenden som rör otillgängliga konton eller borttappade inloggningsuppgifter kommer vi att kompensera för bortfallet i tid. För er som använt ångerrätten och ångrat ett köp gäller tiden för ångerrätten givetvis från tillfället då ni skickade ert mejl till oss, och inte från dagen för vårt svar.
Vi ber om ursäkt för det uppkomna problemet och ber om tålamod med långsam handläggning av kundserviceärenden de närmsta 3–4 dagarna.
Här bloggar Sveriges rakaste höger om aktuella frågor ur ett frihetligt konservativt perspektiv. Ledarna är signerade, antingen med namn eller pseudonym, medan tidningens officiella linje framgår av våra huvudledare. Bloggens op-eds ska ge utrymme för externa perspektiv och ibland läsvärd kritik.