Aftonbladet redovisar nu sina julisiffror i olika kanaler. Den lönsamma tryckta tidningen har på ett år minskat till 235 000 betalda exemplar per dag, ett fall på 45 900 papperstidningar - trots att OS lockade läsare. När Jan Helin tillträdde sin post 2008 låg upplagan i juli på 409 900 exemplar per dag.
En ny trend är att även aftonbladet.se minskar, vilket sammantaget leder till att tidningens totala räckvidd i juli var 2 260 000 personer per dag, en minskning från 2 394 000 för ett år sedan. Aftonbladet når alltså totalt ut till 134 000 färre svenskar än för ett år sedan.
Det enda segment som ökade var mobillösningen, medan även Aftonbladet-TV föll tillbaka. Även bilagorna har på ett år fallit med hela 25%. När chefredaktör Jan Helin kommenterade utvecklingen i Resumé i samband med indragningen av tidningens London-korrespondent, sammanfattade han det så här:
Det ser väldigt bra ut för oss.