Årets sommarglassbåt från Sia glass släpptes på tisdagen tillsammans med en kollektion merchandise som konsumenter kan få genom att lämna in kvitton.
Kampanjen har fått stor uppmärksamhet på sociala medier – men inte enbart för glassen.
Bilden som frontar kampanjen har mötts av protester, bland annat på plattformen X. Sia glass anklagas för att vara ”woke” och ”normalisera rasblandning”.
Men Sias vd Stefan Carlsson slår ifrån sig kritiken. Han uppger att kritikerna kommer från "extremistsidor".
– Har vi konsumenter som inte tycker det är okej, då tror jag vi kan vara utan de konsumenterna, säger han till Hallands Affärer.
Företaget säger sig vilja spegla en bild av Sverige där invandrare och andra generationens invandrare utgör en självklar del av målgruppen.
– Alla företag får väl alltid folk från olika extremsidor som bojkottar hit och dit. Då får de gärna göra det, säger Carlsson och betonar att "jämlikhet och social hållbarhet" själva "grundidén" i hela glassföretagets "verksamhet".