Reklamfilmen uppmärksammar att den ikoniska sportbilmodellen Porsche 911 firar sitt 60-årsjubileum.
I klippet ses en kvinna i en röd Porsche köra förbi en bro i Lissabon från vilken man vanligtvis kan se den så kallade Cristo Rei-statyn.
Men det berömda monumentet – som inspirerats av Kristusstatyn i Rio de Janeiro i Brasilien – har redigerats bort, och istället syns endast statyns betongsockel.
Porsche valde först att inte kommentera saken, rapporterar Daily Mail. Klippet raderades dock i tysthet från Porsches Youtube-kanal efter kritiken.
Senare gick det tyska företaget ut med en ursäkt och lade upp videon på nytt – denna gång med statyn synlig, skriver Daily Mail. Man hävdar nu att det var "ett misstag" att monumentet råkade försvinna i den första versionen.
På sociala medier har kritiken varit hänsynslös. Den tyska biltillverkaren anklagas bland annat för att vara "woke" och antikristen, och användare uppmanar till bojkott av Porsche, skriver Daily Mail.