Fartygen hade stängt av sina AIS-transpondrar när de passerade området för läckorna, men avslöjades när satellitbildsföretaget Spaceknow analyserade bilder från området.
– Det betyder att det inte fanns någon information om deras rörelser och att de försökte dölja sin position och allmänna information för omvärlden, säger vd:n Jerry Javornicky till Wired.
Det har tidigare framkommit att två svenska militärfartyg opererade just så när de var i området dagarna innan sprängningen.
"AIS-data från de aktuella dygnen visar att sändarna slås av när fartygen närmar sig just de områden där gasledningarna går", skrev DN om de svenska fartygens uppträdande.
Företaget har nu lämnat över uppgifterna till Nato-som utreder händelsen med de sprängda gasledningarna.
Uppgifterna om fartygen kan vara användbara för utredarna, uppger en Nato-källa för Wired. Alliansens talesperson Oana Lungescu säger dock att Nato anser att attacken var en "avsiktlig och oansvarig sabotageåtgärd" och att man nu har ökat sin närvaro i Östersjön och Nordsjön.