Under tisdagseftermiddagen mer eller mindre lovade en av USA:s största tidningar, The New York Times, att Hillary Clinton skulle väljas till president.
"Bilden var av ett oövervinnligt demokratiskt övertag som avfärdade sannolikheten att Trump skulle nå Vita huset", skriver tidningens redaktör Liz Spayd.
Bara några timmar senare stod det klart att Donald Trump vunnit en jordskredsseger. Det har gjort att många känner sig lurade och uppfattat det som att The New York Times propagerat för och blåst upp Hillarys chanser att vinna.
Konservativa New York Post rapporterar att ett stort antal läsare säger upp sina prenumerationer hos konkurrenten i protest. Situationen är så allvarlig att tidningen i ett brev till sina läsare vädjar om "lojalitet" i utbyte mot att de lovar bot och bättring.
New York Posts Michael Goodwin tolkar artikeln och brevet som ett erkännande om att man inte rapporterat sakligt och ärligt. "Om tidningen hade rapporterat ärligt om båda kandidaterna så hade den inte behövt bättra sig och lovat ärlig rapportering", skriver han.
The New York Times hävdar emellertid att de inte varit ensamma om att förutse Trumps seger i valet.
"Resten av media missade det också, liksom opinionsinstituten, analytikerna, Demokratiska partiet och Clintons egen kampanj", skriver Spayd.