"Glad midsommar allesammans! Den här veckan har Stig en midsommarskola för nybörjare, där han tar upp några speciella aspekter på det svenska midsommarfirandet", skrev livsmedelskedjan på sin Youtube-kanal när de introducerade ICA-Stig på arabiska.
Efter drygt 10 000 visningar hade ICA:s arabiska tv-reklam fått ungefär 70 procent negativa röster på Youtube. Kommentarerna lät inte heller vänta på sig
"Om man ska nå ut till 'en stor del' av kunderna för att få dem att känna till/ engagera sig i traditionerna, kan de väl börja engagera kunderna i språket svenska först", tycker användaren filmochmusik.
"Mångkulturell propaganda. Vidrigt och frånstötande. Finns inte? så mycket mer att tillägga", skriver en annan användare.
"Kan svenskar sluta slicka arab röv någon? gång tack?" frågar sig en kristen syrian med användarnamnet bloodcheif.
"haha han försöker kränga fläskfilé till muslimer. lär ju inte funka så bra", konstaterar en annan Youtube-användare.