Centerpartiet lanserade idag sin valparoll "Framåt", som är inspirerad av den franske presidenten Emmanuel Macrons kampanj "En Marche!", som betyder just framåt på franska.
– Vi tror inte att vi är några nya En marche, men det är ingen dålig inspirationskälla, säger C:s partisekreterare Michael Arthursson till nyhetsbyrån TT.
Men partiet hämtar även inspiration från Barack Obamas kampanj från 2012, som hette "Forward", som ju också betyder framåt på engelska.
Centerpartiet tänker lägga hela 70 miljoner kronor på sin kampanj, en siffra som är ungefär lika stor som inför det förra valet 2014.
Hälften av pengarna ska gå till marknadsföring, där man kommer satsa mer på digital reklam och på att vara ännu mer aktiva i sociala medier, där Sverigedemokraterna idag är överlägsna.
Centern pekar ut just SD som en av sina "huvudmotståndare" i valet. Enligt TT har Centern rentav "siktet inställt" på Sverigedemokraterna. Men man vill även besegra Socialdemokraterna.
Centerpartiet hävdar att varken den nuvarande regeringen eller Sverigedemokraterna är förmögna att styra Sverige. Det budskap man därför tänker gå ut med inför valet, förutom valparollen "Framåt", är att det behövs ett regeringsskifte i Sverige för att säkra landets framtid.
Enligt Centerpartiet klarar den rödgröna regeringen inte av att lösa Sveriges pågående samhällsproblem. Det måste till en rörelse som Centern för att lösa den så kallade integrationen, de växande vårdköerna och otryggheten i landet, anser i varje fall partiet självt.
Dessutom har nu Centern märkt en potential att ta väljare över blockgränsen. Enligt partisekreterare Michael Arthursson är framför allt Miljöpartiets väljare intresserade av att gå över till Centerpartiet. Även kvinnor i storstäder uppges vara en trogen väljargrupp som kan tänka sig att stödja partiets invandringsliberala politik.