Försäljningen av Bud Light, USA:s populäraste ölsort, rasade kraftigt efter att Budweiser sponsrat Tiktok-transvestiten Dylan Mulvaney när han firade "365 dagar som kvinna".
Amerikanska barägare vittnade om att nästan alla som vanligtvis dricker Bud Light valde en annan öl efter händelsen.
"Blodbad" för Bud Light efter transkampanj:
Ölförsäljningen rasar efter PK-kuppen.
Inledde samarbete med vuxen man som identifierar sig som liten flicka. https://t.co/5rAxr6U20q— Fria Tider (@friatider) April 12, 2023
Nu har Budweiser släppt en patriotisk reklamfilm, som uppenbarligen är tänkt att lindra skadan av PK-fiaskot.
"Det här är en historia som är större än öl. Det är historien om den amerikanska andan", säger berättarrösten i filmen.
Videon visar hur en häst passerar några av de mest ikoniska amerikanska landmärkena, men även typiskt amerikanska småstäder och åkrar.
Dessutom visas en man och en kvinna som hissar en amerikansk flagga. Kvinnan lägger handen över sitt hjärta.
I kommentarerna på sociala medier hånas Budweiser friskt för den sentimentala reklamfilmen och flera användare konstaterar att skadan redan är skedd.
— Budweiser (@budweiserusa) April 14, 2023