Under 2016 har Evimetrix genomfört ett stort antal undersökningar om olika kvaliteter som bygger upp kundnöjdhet hos företag. I företagets kundnöjdhetsindex för olika branscher år 2016 har kaffemärkena en topplacernig, följt av möbler och inredning samt optikerkedjorna.
I branschen kaffe ingår tolv märken och det märke som har högst kundnöjdhet i branschen är Zoégas. Det företag i Sverige som 2016 hade högst NKI är emellertid möbelföretaget Svenssons i Lammhult, följt av varumärket Yes och Ikea.
Zoégas kommer på en fjärde plats i totallistan bland företag och varumärken, vad gäller NKI. De flesta kaffemärken får alltså höga NKI medan det till exempel i branschen möbler och inredning är en något större spridning i kundnöjdheten mellan olika företag, vilket drar ner branschsnittet.
Totalt deltog 14.000 personer som lämnade 130.000 omdömen i mätningen.