Studien visar att samtliga större mediekanaler förlorar förtroende hos den amerikanska allmänheten.
Forskarna granskade 13 mediekanaler, bland dem 60 Minutes, The New York Times, The Wall Street Journal, de större kabeltvnätverken och radiokanalerna inklusive NPR.
I genomsnitt hade 56 procent av medborgarna förtroende för de granskade nyhetsnätverken, vilket är en försämring från 62 procent 2010 och 72 procent 2002. Det visar att andelen människor som har en negativ bild av nyhetsorganisationerna - 44 procent - ligger på den högsta nivån sedan studien började 2002, med en ökande misstro mot medierna överlag.
Lokala tvnyheter hade det högsta förtroendet, med 65 procent stöd bland allmänheten. Sämre ser det ut för USA Today, som fallit från 58 till 49 procent sedan 2010. I den absoluta förtroendebotten hittar vi emellertid New York Times, enligt studien, som bara får 49 procent av amerikanarna har förtroende för.