Tre år i rad har vänstersajten Politism, som till 49 procent ägs av Schibsted och till 51 procent av fackförbunden LO och Kommunal, gått back med drygt tre miljoner per år, enligt Resumé.
2016 tvingades ägarna skjuta till fem miljoner kronor för att sajten över huvud taget skulle överleva ett par år till.
Men nu går den alltså med förlust igen: 2,5 miljoner minus för 2017.
Chefredaktören Eric Rosén förklarar för Resumé att han inte kan säga när den kommer gå med vinst, trots att det enligt honom är den mest lästa vänstersajten i hela Sverige med 300.000 besökare förra veckan.
Samtidigt betonar han vikten av att bevara vänstertidningen som en motvikt mot alla "högerextrema" alternativsajter på nätet, och han uppmanar därför till "fortsatt engagemang från ägarna".
– Jag tror att vår roll är viktigare än någonsin med tanke på det medielandskapet vi har nu, med så kallat "alternativa" ofta högerextrema medier som växer och fått en ganska stor läsarskara. Då behövs en bred, välläst motvikt som presenterar helt andra perspektiv. Och utifrån det synsättet når vi våra mål väl, säger han till Resumé.
Politism lanserades 2013 som ett projekt från Aftonbladet, som också ägs av Schibstedt. I samband med att ägarna pumpade in nya miljoner i projektet 2016, skulle Aftonbladet "driva" trafik till sajten. Denna externa livräddning är alltså bakgrunden till sajtens storlek. Bland etablerade medier är Aftonbladet den överlägset största på nätet.